Rozpoczął się proces składania wniosków o dofinansowanie na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych. Program finansowany jest ze środków budżetu państwa oraz funduszy ochrony środowiska. Wnioski można składać do 25 marca 2025 r.
Na skróty:
Kto może ubiegać się o dofinansowanie?
Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej ogłosiła, że jednostki OSP zainteresowane uzyskaniem wsparcia finansowego na zakup nowych pojazdów powinny skontaktować się z właściwą terytorialnie komendą powiatową lub miejską PSP. Proces aplikacyjny odbywa się za pomocą dedykowanej aplikacji „Zakupy samochodów OSP 2025”.
Kryteria oceny wniosków
Decyzja o przyznaniu dofinansowania będzie podejmowana na podstawie analizy szeregu kryteriów, które obejmują m.in.:
- Stopień zagrożenia w danej gminie,
- Średni udział jednostki OSP w działaniach ratowniczych,
- Liczbę strażaków uprawnionych do udziału w akcjach,
- Liczbę ratowników posiadających uprawnienia kierowcy,
- Średni wiek posiadanych pojazdów,
- Możliwości garażowania nowych pojazdów,
- Współczynnik zakupów sprzętu w danej gminie,
- Poziom dofinansowania z innych źródeł,
- Współczynniki operacyjne przyznawane przez komendy powiatowe, miejskie i wojewódzkie PSP.
Terminy i szczegóły naboru
Jednostki OSP zainteresowane dofinansowaniem muszą złożyć wniosek w terminie do 25 marca 2025 r. Szczegółowe informacje na temat warunków programu dostępne są w komendach powiatowych i miejskich PSP.
Źródło: Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej