Tani męski rower elektryczny z dużą ramą (20 cali), czyli Less.Bike HF4.0 🚴 Recenzja i opinia użytkownika roweru!

Rower elektryczny Less.Bike HF4.0

Rower elektryczny Less.Bike Urban Explorer HF4.0 cieszy się dużą popularnością ze względu na przystępną cenę, atrakcyjny wygląd i dobrą jakość wykonania. Less.Bike wypada całkiem dobrze na tle znacznie droższej konkurencji. To sprawia, że coraz częściej można go zobaczyć na ścieżkach rowerowych polskich miast. Aby ułatwić decyzję przed zakupem, postanowiliśmy przygotować recenzję popularnego e-bike’a po niemal roku użytkowania. Czy zatem warto zdecydować się na zakup roweru elektrycznego Less.Bike HF4.0? Sprawdź naszą opinię!

Zalety i wady roweru elektrycznego Less.Bike HF4.0

Cecha roweru, która jest dla jednego użytkownika zaletą, dla drugiego może być wadą, i odwrotnie, dlatego poszczególne kwestie przedstawimy w obiektywny sposób. Jeśli chcesz poznać naszą opinię już na wstępie, rower Less.Bike Uran Explorer HF4.0 jest idealnym, budżetowym wyborem. Moc silnika jest wystarczająca, aby sprostać wymaganiom większości miłośników amatorskiej jazdy na dwóch kółkach. Dlaczego nasza opinia jest taka, a nie inna? O tym przeczytasz poniżej.

Paczka z rowerem Less Bike

Rama

Rower elektryczny Less.Bike HF4.0 posiada 20-calową aluminiową ramę, dlatego jest odpowiedni nawet dla wysokich rowerzystów (175-190cm). Jest on oferowany w trzech kolorach: czarnym, niebieskim oraz szarym. W każdym z nich jednoślad prezentuje się bardzo atrakcyjne, a wybór konkretnego koloru pozostaje kwestią indywidualnych preferencji. W mojej opinii, jako autora recenzji, a zarazem użytkownika roweru, prezentuje się on atrakcyjniej, niż inne, znacznie droższe rowery elektryczne innych marek. Całkowita waga roweru z silnikiem i baterią wynosi około 22 kilogramów.

E-bike Less.Bike HF4.0 Urban Explorer z czarną ramą

Silnik

E-bike Less.Bike HF4.0 jest wyposażony w bezoporowy silnik bezszczotkowy o mocy 250W. Jest on zasilany napięciem 36V, a moment obrotowy wynosi 36Nm. Moc 250W jest najwyższą dopuszczalną przez prawo, jaką może posiadać silnik roweru elektryczny, aby nie był on klasyfikowany jako skuter. To oznacza, że Less.Bike HF4.0 jest w pełni legalnym rowerem elektrycznym.

Silnik, hamulce tarczowe i przerzutki tyle w rowerze elektrycznym Less.Bike

Warto wiedzieć, że policja podczas kontroli może sprawić moc silnika i maksymalną prędkość, jaką może osiągnąć rower na wspomaganiu elektrycznym. W przypadku udziału w kolizji, osoby poruszające się rowerami z mocniejszymi silnikami, mogą narazić się na szereg konsekwencji prawnych. Taki pojazd może zostać sklasyfikowany jako skuter elektryczny, co do którego wymagane jest m.in. posiadanie ubezpieczenia OC oraz rejestracji. Zdecydowanie lepiej zdecydować się na zakup roweru, którym można legalnie poruszać się po ścieżkach rowerowych w Polsce. Przykładem “legalnego” roweru elektrycznego jest Less.Bike HF4.0.

Maksymalna prędkość

Wspomaganie elektryczne w rowerze Less.Bike HF4.0 działa do prędkości 25km/h, po czym jest odcinane. Jest to związane z obowiązującymi w Polsce przepisami. Prędkość 25 km/h jest w zupełności wystarczającą do rekreacyjnej jazdy na rowerze. Osiągnięcie wyższej jest oczywiście możliwe z wykorzystaniem siły własnych mięśni. Wspomaganie działa z wykorzystaniem 5 biegów, gdzie 1 oznacza najlżejsze, a 5 najmocniejsze. Na kierowniku jest ponadto zamontowana manetka do wspomagania prowadzenia roweru. Elektryczne wspomaganie jest aktywowane pedałami tj. działa, jeśli użytkownik używa również własnej siły mięśni, a czujnik wykrywa poruszanie się pedałów. 

E-bike Less.Bike

Sterownik / licznik

Rower jest wyposażony w jednostkę sterującą z ekranem LCD o przekątnej 2,6”. Komputer pokładowy roweru pokazuje stan baterii, moc wspomagania (0-5), aktualną prędkość, całkowity przebieg od momentu pierwszego uruchomienia roweru oraz czas i odległość aktualnej podróży/dystans. Niestety, nie jest on wyposażony w zwykły zegarek, który byłby przydatny podczas jazdy.

Ekran LCD w rowerze elektrycznym Less.Bike

Na sterowniku znajdują się trzy przyciski. Najważniejszym jest włącznik – to nim przechodzi się również pomiędzy poszczególnymi funkcjami (krótkie naciśnięcie). W celu włączenia lub wyłączenia jednostki elektrycznej przycisk należy przytrzymać dłużej (2-3 sekundy). Przyciski plus (+) i minus (-) umożliwiają zmianę stopnia wspomagania elektrycznego podczas jazdy. Obok sterownika LCD znajduje się również przycisk włączania świateł oraz elektronicznego klaksonu.

Bateria i zasięg

Standardowa bateria w rowerze Less.Bike HF4.0 ma pojemność 10Ah/360Wh i jest montowana na ramie oraz zabezpieczana kluczykiem. Jak informuje producent, jest ona wystarczająca do przejechania do 120 kilometrów. Z naszych testów wynika, że w pewnych warunkach taki zasięg być może byłby możliwy, jednak do osiągnięcia jedynie na lekkim wspomaganiu, sprzyjających warunkach atmosferycznych i płaskiej ścieżce o gładkiej powierzchni. Takiego zasięgu nie możemy jednak potwierdzić, gdyż bateria w każdym z przypadków wymagała doładowywania po przejechaniu znacznie krótszych odcinków.

Bateria do roweru elektrycznego Less Bike

Z naszych testów wynika, że w przypadku poruszania się równymi ścieżkami o zróżnicowanej nawierzchni i korzystaniu przez cały czas z najwyższego wspomagania (5), maksymalny zasięg wynosi około 30-35 kilometrów. Jadąc tymi samymi ścieżkami na lekkim wspomaganiu, byliśmy w stanie pokonać około 50-60 kilometrów. Z kolei w przypadku ciągnięcia przyczepki rowerowej z dwójką dzieci, ze wspomaganiem na 2 biegu przejedziemy około 25 kilometrów.

👉 Kliknij i sprawdź cenę roweru w serwisie Allegro

Przykładem trasy jaką pokonaliśmy rowerem z przyczepką rowerową, jest trasa o długości 57 kilometrów wokół jeziora Jamno (KoszalinŁazyMielno – Mścice – Koszalin). Wiodła ona ścieżkami o różnej nawierzchni, zarówno asfaltowej i bitumicznej, jak i piaszczystej na drogach gruntowych. Bateria umożliwiała korzystanie ze wspomagania aż przez około 50 kilometrów, jednak w celu oszczędzania było ono wykorzystywane wyłącznie na poziomie 1 i 2 przez około 60% czasu przejazdu odcinka. Na ostatnich 7 kilometrach konieczne było wykorzystanie siły własnych mięśni, ze względu na rozładowaną baterię, już bez wspomagania. Bez obciążenia przyczepką bateria wystarczyłaby z pewnością na przejazd całej trasy na lekkim wspomaganiu.

60km na rowerze elektrycznym z przyczepką rowerową dla dzieci

Dodajmy, że powyższe statystyki wynikają z naszych obserwacji po przejechaniu łącznie ponad 500 kilometrów, a rzeczywisty zasięg baterii zależy od wielu czynników. Niemniej warto wiedzieć, że nawet ciągnąć przyczepkę o wadze około 50 kg, wystarczające jest wspomaganie na poziomie 1, co znacznie ułatwia jazdę. Zwiększenie mocy wspomagania jest przydatne np. wjeżdżając na wzniesienia.

Przerzutki

Rower Less.Bike HF4.0 jest wyposażony w 7-biegowy mechanizm Shimano Tourney na tylnym kole. Nie posiada on przerzutek na przednim kole. Dla osób chcących jeździć nieco szybciej niż 20-25 km/h, w pewnym momencie może “zabraknąć” przerzutki, co związane jest z koniecznością szybszego pedałowania. Przy jeździe do prędkości 25 km/h, liczba przerzutek jest w zupełności wystarczająca.

Amortyzacja

Rower Less.Bike HF4.0 jest wyposażony w amortyzację na przednim widelcu. Amortyzator posiada blokadę, która umożliwia jej dostosowanie do indywidualnych potrzeb użytkownika. To sprawia, że rower doskonale spisuje się zarówno na ścieżkach rowerowych w mieście, jak i na drogach utwardzanych i leśnych.

Amortyzatory w rowerze Less.Bike Urban Explorer HF4.0

Koła

Rower jest wyposażony w duże, 28-calowe koła. W standardzie w rowerze założone są czarne opony Kenda, które doskonale nadają się do jazdy w każdych warunkach. Tym bardziej że w kołach znajdują się stalowe szprychy 13G, które pomalowano na czarno.

Hamulce

Jednoślad wyposażono w tarczowe hamulce mechaniczne, które są zamontowane zarówno z przodu, jak i z tyłu. To znacznie poprawia bezpieczeństwo jazdy w porównaniu do jazdy na rowerach wyposażonych w standardowe hamulce.

Hamulce tarczowe przednie w rowerze Less.Bike

Dodatkowe wyposażenie

Niewątpliwie dużą zaletą Less.Bike HF4.0 jest wyposażenie dodatkowe. W standardzie znajdują się błotniki, które są nieocenione podczas jazdy na mokrej nawierzchni lub w czasie deszczu. Przydatny jest również bagażnik, a z racji tego, że bateria jest mocowana do ramy, można do niego bezpiecznie przyczepić fotelik dla dziecka.

Rower posiada ponadto mocne oświetlenie LED z przodu oraz tyłu, które zasilane jest z głównej baterii, a także stopkę rowerową/podpórkę. W standardzie znajdują się ponadto mocowane do szprych odblaski na przednim i tylnym kole. Poza elektronicznym sygnałem dźwiękowych, na kierowniku znajdują się ponadto dwa głośne standardowe dzwonki rowerowe, po jednym przy każdej manetce.

Cena

Cena roweru Less.Bike HF4.0 wynosi nieco ponad 3000 zł, co sprawia, że jest bardzo atrakcyjna w porównaniu do cen wielu innych rowerów elektrycznych. Kliknij, aby sprawdzić aktualną cenę roweru w serwisie Allegro. Less.Bike oferuje całkiem przyzwoity standard, zarówno jeśli chodzi o design roweru, jak i parametry. Warto również wiedzieć, żę w znacznie wyższej cenie są sprzedawane pod innymi markami niemal bliźniacze modele rowerów (np. Fantom).

Czy rower elektryczny z silnikiem 250W jest w stanie uciągnąć przyczepkę rowerową dla dzieci?

Tak, moc silnika jest wystarczająca, aby z niewielkim wysiłkiem poruszać się rowerem, ciągnąc za sobą przyczepkę z dwójką dzieci. W naszych testach, jak i na co dzień, do roweru Less.Bike HF4.0 jest podpięta przyczepka rowerowa Qeridoo Qupa 2 (kliknij i sprawdź cenę na Allegro), ważąca łącznie z dwójką dzieci około 50 kilogramów.

Jako autor artykułu i ojciec dwójki dzieci dodam od siebie, że jazda rowerem wspomaganym elektrycznie z przyczepką dla dzieci jest znacznie przyjemniejsza i lżejsza, aniżeli rowerem bez wspomagania.

Rower elekryczny z przyczepką rowerową dla dzieci

Czy do roweru elektrycznego da się podpiąc przyczepkę?

Oczywiście, w większości modeli rowerów elektrycznych podpięcie przyczepki rowerowej dla dzieci jest bezproblemowe. Tak jest również w modelu Less.Bike HF4.0, do którego podłączenie przyczepki rowerowej jest bezproblemowe. Element, do którego wkłada się dyszel od przyczepki, przykręca się na tylną oś, a następnie zabezpiecza specjalnym bolcem. Jeśli oś w rowerze okaże się za krótka, wystarczy zakupić odpowiednio dłuższą. W przypadku roweru Less.Bike, zakup dłużej osi nie jest konieczny. Dodatkowym zabezpieczeniem jest linka/taśma, którą oplata się wokół elementu ramy rowej.

Czy warto kupić rower elektryczny Less.Bike?

Jeśli poszukujesz budżetowego, dobrze wyposażonego oraz atrakcyjnie prezentującego się roweru elektrycznego – zdecydowanie warto wybrać Less Bike HF 4.0! I po przejechaniu ponad 500 kilometrów różnymi trasami, w większości z przyczepką rowerową, stwierdzam, że gdybym miał po raz drugi kupić rower elektryczny w podobnej cenie, ponownie zdecydowałbym się na ten model. Bateria jest wystarczająca do pokonywania tras o średniej długości, a moc silnika znacznie ułatwia jazdę, również z przyczepką dziecięcą. Jeśli już wybierzesz swój rower i odwiedzisz nasze miasto, zachęcam do przejażdżki proponowaną przez nas trasą rowerową dookoła Koszalina, która po raz pierwszy była eksplorowana właśnie z wykorzystaniem Less Bike HF 4.0 🙂

Artykuł nie jest artykułem sponsorowanym, a zawiera jedynie linki partnerskie

Jak podoba Ci się ten artykuł?

Kliknij, aby ocenić

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 2

Jeszcze nikt nie oceniał tego artykułu.

Przepraszamy, że artykuł nie spełnił Twoich oczekiwań 🙁

Pomóż nam ulepszyć artykuł

Daj nam znać, co poprawić, aby był lepszy.

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Warto również przeczytać

error: Materiały chronione prawem autorskim! KoszalinCity.pl